Coaching to metoda pracy z podwładnym lub klientem, która ma na celu rozwinąć jego umiejętności, wiedzę i postawy, aby jeszcze skuteczniej osiągał wyznaczone lub postawione sobie cele.
Handlowiec pracuje pod okiem doświadczonego coacha, w swoim "naturalnym środowisku". Wspólne wyjazdy do klientów, informacja zwrotna po wizytach handlowych. Praca w oparciu o mocne strony i predyspozycje sprzedażowe pracownika. Planowanie umiejętności do rozwoju.
1
Coaching handlowy
Coach staje się towarzyszem rozwoju przedstawiciela handlowego:
- pracuje z handlowcem w jego "naturalnym środowisku"
- wspólnie z handlowcem wyjeżdża do klientów
- udziela handlowcowi informacji zwrotna po wizytach handlowych
- pracuje w oparciu o mocne strony i predyspozycje sprzedażowe pracownika
- wspiera planowanie umiejętności do rozwoju
2
Leadership Coaching
Przygotowanie menedżerów do prowadzenia coachingu. Poprzez cykliczne rozmowy - menedżer:
- uświadamia pracownikowi, które jego działania pomagają mu w osiągnięciu wyznaczonych celów, a które przeszkadzają
- pomaga pracownikowi w określeniu, jak może zmienić swój sposób działania,
- pomaga przetrenować nowy, poprawny sposób działania
- motywuje pracownika, by od tej pory działał właśnie wg omówionego i przećwiczonego wzorca, by wdrożył skuteczne ustalenia z pracy coachingowej.
3
Coaching menedżerski
Co może osiągnąć coachowany menedżer?:
- Określenie własnej roli
- Umiejętność systematycznego planowania i mierzenia postępów
- Usprawnienie pracy zespołowej i wzrost efektywności w realizacji zadań
- Asertywne postępowanie z innymi. Wpływanie na zespół i motywowanie go
- Szacunek współpracowników i satysfakcję z pracy